wtorek, 27 grudnia 2016

Blef przy logowaniu do Skype

Niedawno utworzyłem nowe konto na Skype - parę dni temu. Na poprzednie nie mogłem się zalogować bo to wymagało podania wg mnie spooorej puli informacji ode mnie na rzecz Microsoft - na stronie live.com.
Dziś przy próbie zalogowania się do Skype (przez przeglądarkę) pokazał mi się komunikat "twoje konto zostało tymczasowo zawieszone" ...
z  powodu wysłania z niego sporej ilości spamu i proszą o podanie numeru telefonu abym mógł odzyskać konto przez przepisanie kodu z smsa. Od razu pojawiła mi się myśl "ocho kolejny blef" i próba wyłudzenia informacji...
Podałem w końcu numer telefonu, którego używam tylko do połączenia z Internetem... Udało się dostać do konta. Co ciekawe, i to mnie skłoniło do napisania tego posta, że po przejrzeniu aktywności (historii logowania, lokalizacji i daty które udostępniają) nie stwierdziłem aby ktoś czy coś innego wykorzystało moje konto do działań niepożądanych... Dlatego stwierdziłem, że to BLEF.
A dlaczego chronić swój numer telefonu? Jeśli jeszcze nie wiesz to poświadczam (bez wnikania w szczegóły), że zaniechanie tego może wiązać się z przykrymi skutkami...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz